دانستنی هاسرگرمی

۷ روش برای ذهن آگاهی روزانه • فارسی ها


ذهن آگاهی چیست؟

با توجه به برنامه های آنلاین مدیتیشن ، ذهن آگاهی را می توان به عنوان آگاهی لحظه ای در هر کاری که انجام می دهیم تصور کرد. این یک عمل آگاهی از افکار و احساسات ما در هنگام انجام آنها است ، بدون قضاوت ، انتقاد و دلبستگی.

راه هایی برای ذهن آگاهی روزانه

۱- مدیتیشن

احتمالاً یکی از بهترین روش های تمرکز حواس مدیتیشن است. این تمرین بر حضور و توجه به افکار و احساسات متمرکز است.

روشهای زیادی برای مدیتیشن وجود دارد که همه آنها با ترجیح و هدف شخصی در نظر گرفته شده است. شروع تمرین مدیتیشن مبتدی راهی قوی برای معرفی خود به ابزارهای متعددی است که این شیوه زندگی برای شما باز می کند.

به همین ترتیب ، منابع زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید ، مانند برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف البته معتبر در گوشی هوشمندتان .برخی از این برنامه ها دارای ضبط های راهنمای مربی هستند تا بتوانید در هر زمان و هر کجا از آنها لذت ببرید.

۷ روش برای ذهن آگاهی روزانه • فارسی ها

۲- پیاده روی در طبیعت راهی برای ذهن آگاهی روزانه

طبیعت اولین معلم همه است بیرون بودن و استراحت از محل کار ، خانواده و کارهای انجام شده یک راه زیبا و ساده برای بازنشانی کل سیستم است. چه با قدم زدن در پارک مورد علاقه خود و چه در پیاده روی طولانی مدت ، بیرون بودن راه های بسیاری را برای تمرین ذهن آگاهی ارائه می دهد.

در واقع ، یک جنبش کامل به این امر اختصاص داده شده است ، به نام ذهن آگاهی جنگل . ایده این است که خود را برای لحظه کنونی و اقدام راه رفتن در خارج باز کنید: زمین را زیر پای خود احساس کنید ، چقدر محکم یا ملایم روی زمین قدم می گذارید ، بوها و صداهای اطراف شما ، و این چه افکار ، احساسات یا خاطرات است. برای شما مطرح می کند

پیاده روی در طبیعت می تواند فوق العاده درمانی باشد. ماندن در آن لحظه کنونی و رها کردن روز ، فضایی برای خلاقیت ، وضوح و ارتباط عمیق درونی می دهد.

۳- یادداشت روزانه داشته باشید

هیچ چیزی جز این نیست که با افکار خود بنشینید و به آنها راه حلی بدهید. نوشتن یکی دیگر از ابزارهای درمانی در اختیار شماست که در آن می توانید تمرکز حواس غنی پیدا کنید.

یادداشت نگاری ممکن است مانند داشتن یک دفتر خاطرات باشد ، یا ممکن است انتخاب نوشتن افکار یا تجربیاتی باشد که بسیار سنگین یا گیج کننده هستند. این عمل اغلب منجر به وضوح و کشف دیدگاه جدیدی در مورد موقعیتی می شود که ممکن است در نظر نگرفته اید.

چه درباره موضوعی جدی که اتفاق افتاده بنویسید و چه نامه ای برای دوست عزیز یا عزیزان خود بنویسید ، این تمرین شما را به آگاهی فعلی باز می گرداند. ببینید آیا واقعاً می توانید در این فضا مستقر شوید یا خیر.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۴- بازی با کودکان

این یکی از راه های توجه و محبت کامل به آن است! نوازش کردن بچه ها یکی از ارزشمندترین لحظات است و ریشه عمیقی در آگاهی از لحظه حال دارد. نه تنها شما را از فشارهای روانی خارج می کند ، بلکه مشخص شده است که افسردگی را کاهش می دهد ، اضطراب را کاهش می دهد و فشار خون بالا را کاهش می دهد!

دفعه بعد که چند دقیقه فرصت دارید ، آن توپ را به فرزند خود پرتاب کنید یا با اسباب بازی های او بازی کنید. آنها نه تنها از آن قدردانی می کنند ، بلکه می توانید متوجه آرامش خوبی که پیدا کرده اید شوید.

۵- پخت غذا

می توانید دستورالعمل ها را دنبال کنید و با مواد تشکیل دهنده ، مدت زمان پخت ، طرز تهیه غذاهای خارجی و با فرهنگ غذاهای مختلف آشنا شوید. این تمرین بین شما و غذایی که شما را تغذیه می کند ارتباط جادویی ایجاد می کند.

اما اگر غذای مورد علاقه ای دارید که عاشق تهیه آن هستید و نیازی به پیروی از دستور غذا ندارید ، برای یادگیری چیزهای جدید از این روش استفاده کنید. ما غالباً وعده های غذایی خود را با میل و علاقه و به صورت خودکار تهیه می کنیم.

ببینید آیا می توانید در اینجا رویکرد متفاوتی داشته باشید و غذای خود را به آرامی و مبتکرانه بپزید. آیا می توانید هر میوه یا سبزی را قبل از قطع آن بویید؟ آیا می توانید صداهایی که هنگام پخت غذا بلند می شود یا حتی صدای ظروف یا چاقو روی تخته خردکن را تنظیم کنید؟ هنگام تهیه این غذا چه احساسات یا افکاری به ذهن شما می رسد؟ بگذارید این تجربه برای همه حواس باشد.

۶- غذا خوردن با هوشیاری راهی برای ذهن آگاهی روزانه

همانطور که نکته قبلی در بالا توضیح داد ، توجه در آشپزخانه می تواند یک تجربه برای همه حواس باشد. پس از اتمام پخت غذای خود (یا اگر کسی برای شما غذا می پزد) ، راه دیگر تمرین ذهن آگاهی این است که از نحوه غذا خوردن خود آگاه باشید.

اغلب ، ما غذای خود را به سرعت می جویم ، یا حواس ما از غذا با عوامل محرک خارجی خارج می شود ، مانند تلویزیون یا تلفن. سعی کنید با آگاهی از زمان ، غذا خوردن تمرین کنید: بوی غذا ، توجه به رنگ و بافت ، جویدن آهسته و کامل برای فعال کردن همه طعم ها و مکث بین هر لقمه. این نه تنها به شما کمک می کند تا از تجربه لذت ببرید ، بلکه به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که واقعاً چه زمانی سیر شده اید. این یک روش رژیم غذایی شناخته شده است که نشان داده شده است که دارای مزایای مثبت است. با آگاهی شروع به خوردن کنید.

۷ روش برای ذهن آگاهی روزانه • فارسی ها

۷- گوش دادن فعال

این عملی است که در روابط و دوستی های شخصی و حرفه ای ما قدرتمند است. چند بار می توانید گوش دادن به داستان یک دوست را به یاد بیاورید و در همان زمان برنامه ریزی کنید که در عوض چه می خواهید بگویید؟

همه ما ، در برهه ای از زمان وقتب در کنار دیگران هم هستیم دچار غرق در افکار شخصی میشویم . یک تمرین مشترک به ما کمک می کند که با تمرکز در حضور شخص دیگری بمانیم. همچنین به ما می آموزد که چگونه برای کسی که در کنار ما است همدل تر شویم.

دفعه بعد که مشغول گفتگو هستید ، به آنچه که شخص دیگر می گوید توجه کنید: روایت او را دنبال کنید ، شجاعت او را تحسین کنید و بخواهید چیزی را به اشتراک بگذارید و به کلمات و زبان بدن او توجه کنید. اینها حرکات کوچکی هستند که گویا هستند!

همه ما دوست داریم که شنیده شود و مورد تایید قرار گیرد. تمرین آگاهانه گوش دادن به دیگران نشان می دهد که شما نیز در عوض مستحق همان توجه ها هستید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: ۰ میانگین: ۰]



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن