دانستنی هاسرگرمی

چگونه به بدن خود احترام بگذاریم؟ • فارسی ها


 هر قسمت از بدن شما نیاز به توجه دارد و سزاوار عشق است! در اینجا نحوه احترام به بدن خود و مراقبت مناسب از آن در هر روز آورده شده است.بسیاری از ما آرزو می کنیم که ای کاش انداممان مانند افراد مشهور مورد علاقه ما یا الهام گرفته از اینستاگرام باشد.در عین حال، بسیاری از ما مرتباً از ظاهر خود متنفریم، از تیپ بدنی خود ناراضی هستیم و حتی به دلیل آن افسرده می شویم.آیا این افکار حتی واقع بینانه یا سالم هستند؟

همه ما سزاوار این هستیم که خودمان را دوست داشته باشیم و برای این کار، شما باید بدانید که چگونه بدن خود را دوست داشته باشید. شما باید بدن خود را همانطور که هست بپذیرید و باید تلاش کنید تا بدن خود را بدون قید و شرط دوست داشته باشید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

احترام به بدن با رعایت ۸نکته خوب

۱- استراحت کافی داشته باشید

اولین و ساده ترین راه برای احترام گذاشتن به بدن و رفتار بهتر با خود این است که مطمئن شوید هر روز به همان اندازه که نیاز دارید استراحت کنید. استراحت مناسب برای شما مهم است زیرا بدن شما برای حفظ انرژی و ترمیم سلول های شما به این دوره های استراحت نیاز دارد.

اگر تمام استراحت مورد نیاز خود را دریافت نکنید، بدن شما شروع به شکست می کند و در بیشتر مواقع احساس خستگی می کنید. کمبود انرژی باعث می‌شود که با سایر بخش‌های زندگی‌تان دست و پنجه نرم کنید و خودگویی‌های منفی زیادی را برانگیزد. بنابراین مطمئن شوید که یک روال استراحت مناسب داشته باشید و به طور منظم استرس را از بین ببرید تا از نظر ذهنی نیز احساس آرامش کنید.

۲- مطمئن شوید که هیدراته شده اید

در روز چقدر آب می نوشید؟ هیدراتاسیون چیزی است که بسیاری از مردم نادیده گرفته می شوند، حتی اگر می دانند که باید آب بیشتری بنوشند.

آب خالص برای کمک به حفظ بسیاری از عملکردهای اساسی شما از جمله یک سیستم شناختی خوب بسیار مهم است. به زبان ساده، آب بنوشید تا از خود مراقبت کنید، به بدن خود احترام بگذارید و اجازه دهید آنطور که باید عمل کند.

چگونه به بدن خود احترام بگذاریم؟ • فارسی ها

۳- از فناوری دور شوید

این روزها، فناوری در جذب تقریباً تمام وقت آزاد ما بسیار خوب عمل کرده است. همه دائماً در برنامه‌های اجتماعی و به‌روزرسانی‌ها، اعلان‌ها، ایمیل‌ها غوطه‌ور هستند و این فهرست ادامه دارد و ادامه دارد…

رسانه های اجتماعی احساس رضایت از زندگی روزمره خود را برای بخش بزرگی از مردم بسیار دشوار کرده است. وقتی مدام به شما توصیه می‌شود که «لاغر شوید»،  و محصولات بی‌شماری را برای هر قسمت از بدنتان امتحان کنید، احترام به بدنتان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. این بدان معنا نیست که رسانه‌های اجتماعی چیز بدی هستند، اما می‌تواند به این معنا باشد که بسیاری از مردم باید کمتر از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند، به خصوص آنهایی که پس از پیمایش در فید احساس بدتری دارند.

برای احترام به بدن، کمک به احساس بهتر، به حداقل رساندن انتقاد از خود و افزایش زمان استراحت، ایده خوبی است که به طور مرتب از رسانه های اجتماعی و فناوری فاصله بگیرید. به این ترتیب، می توانید به جای کاهش دادن، روی چیزهایی تمرکز کنید که سلامتی شما را بهبود می بخشد.

۴-به بدن خود گوش دهید

چگونه به بدن خود احترام بگذاریم اگر نمی دانید به چه چیزی نیاز دارد؟ توجه کنید و به سیگنال های بدن خود گوش دهید.

خودآگاهی همیشه چیزی نیست که به طور طبیعی برای مردم به وجود بیاید… گاهی اوقات ممکن است تلاش زیادی برای شما لازم باشد تا یاد بگیرید بدنتان به چه چیزی و چه زمانی نیاز دارد. هنگامی که تصمیم به ایجاد رابطه نزدیک تر با بدن خود گرفتید، می توانید تمرین ذهن آگاهی بدن را شروع کنید. به سادگی تنظیم حواس می تواند به شما کمک کند که متوجه سیگنال هایی شوید که بدنتان برای نشان دادن آنچه واقعاً می خواهد، ارسال می کند.

در اینجا یک مثال است. شما غذای مورد علاقه و فوق العاده خوشمزه خود را می خورید. این بسیار خوشمزه است، بنابراین تا زمانی می خورید که احساس سیری ناخوشایند و احساس درد کنید. به این ترتیب بدن شما به شما می گوید که بیش از حد غذا خورده اید و اگر یاد گرفته اید که متوجه این سیگنال ها شوید، می توانید از آسیب های غیر ضروری به بدن خود جلوگیری کنید.

۵- مراقبت اولیه از خود را انجام دهید

اگر می خواهید به بدن خود احترام بگذارید و با آن مهربان باشید، مراقبت از خود ضروری است. و این به معنای چیزهای زیادی نیست! احترام گذاشتن به بدن فقط با چند کار شروع می شود که باید روزانه انجام دهیم:

کمی ورزش کن پیاده روی، یوگا، آهسته دویدن، یا به سادگی چند تمرین روی زمین برای بدن شما فوق العاده است. ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و مفاصل شما به خاطر ۱۰ دقیقه‌ای که صرف حرکت می‌کنید از شما تشکر می‌کنند و خلق و خوی شما بهبود می‌یابد.

دوش گرفتن. بهداشت صحیح بسیار تاثیرگذار است و تمیز ماندن نشان می دهد که شما نیز به بدن خود احترام می گذارید.

یک وعده غذایی سالم بخورید. و بله، اگر همیشه در حال دویدن هستید، دریافت وعده های غذایی سالم ممکن است سخت باشد، بنابراین مصالحه کنید و سعی کنید حداقل یک شام یا صبحانه سالم بخورید.

انجام فقط این سه کار می تواند پایه ای قوی برای احترام به خود ایجاد کند و به شما یاد دهد که چگونه حتی در شلوغ ترین روزها که وقت کمی دارید هم به بدن خود احترام بگذارید. راز این است که واقعاً با حواس خود هماهنگ شوید و برای انجام آنچه بدنتان نیاز دارد تلاش کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “افسردگی در نوجوانان از علائم تا درمان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۶- مطابق با فرم بدنتان لباس بپوشید

اگر کسی را دنبال می‌کنید که ظاهری متفاوت از شما دارد، یا به لباس‌هایی چسبیده‌اید که به تیپ بدن شما نمی‌آیند میپوشد ، وقت آن است که او را رها کنید.

مهم این نیست که بدن شما چگونه است، مهم این است که چگونه آن را می پوشانید. به دنبال راهنماهای سبک لباس پوشیدن خوب بگردید، دوستان خود را همراهی کنید، به خرید بروید و لباس هایی را بخرید که واقعاً مناسب شما هستند.

۷- نگران وزن خود نباشید

اگر اضافه وزن دارید یا دچار کمبود وزن هستید، قابل قبول است که در مورد آن فکر کنید و برای کنترل آن راهکارهایی اتخاذ کنید…

اما نگرانی در مورد هر گرم به هیچ وجه سالم نیست. این استرس می تواند عامل بسیاری از موارد خطرناک مانند افسردگی، اضطراب یا اختلالات غذایی باشد.

برای دوست داشتن بدن و مهربانی با آن، خودتان را بر اساس وزنتان تعریف نکنید. این فقط یک جنبه از بدن شماست. اگر در آن پیشرفت کردید، آن را جشن بگیرید، اما آن را منبع اصلی اضطراب خود قرار ندهید، زمانی که این کار را نمی کنید.

چگونه به بدن خود احترام بگذاریم؟ • فارسی ها
احترام به بدن

۸-کمال گرا نباشید

شما می خواهید یک شکل عالی و سایر ویژگی های فیزیکی داشته باشید که ممکن است به رژیم غذایی بسیار سخت، ساعت ها ورزش، یک مربی شخصی حرفه ای و خیلی چیزهای دیگر نیاز داشته باشد… آیا این واقعا برای شما جذاب به نظر می رسد؟

اگر بدنبال یک بدن بی نقص هستید، ممکن است اهداف غیر واقعی داشته باشید و آنها شما را به جایی نرسانند. باید روی چیزی که دارید تمرکز کنید و آن را در لحظه جشن بگیرید.

به بدن خود استراحت دهید و از طرح اهداف کمال گرایانه خود بر روی آن دست بردارید… به جای آن، روی روش هایی تمرکز کنید که می توانید بدن خود را سالم تر، قوی تر و شادتر کنید، زیرا این بهترین راه برای دوست داشتن بدن و بهتر جلوه دادن آن به روشی سالم است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: ۰ میانگین: ۰]



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن