آشپزیغذاهای خارجی

طرز تهیه کوفته بادمجان ، لذیذ و خوشمزه


این کوفته های گیاهی با پایه ای از بادمجان کبابی ، عدس و خرده های نان تست شده ، طعم غنی و قوی دارند که حتی دوستداران گوشت نیز می توانند خوردن آنها لذت فراوان ببرند . آنها را روی ماکارونی با سس اسپاگتی یا به عنوان پیش غذا مینوانید سرو کنید. من در جستجوی بهترین کوفته های گیاهی بوده ام که حتی دوستداران گوشت نیز از آن لذت خواهند برد ، می دانستم که می توانم یک دستور العمل خوشمزه را پیدا کنم و این اتفاق هم افتاد . حالا باهم مراحل پخت و آماده سازی کوفته بادمجان را میبینیم.

کوفته بادمجان

اگر بدنبال کوفته غیر گوشت بوده اید که هم طعم دار باشد و هم خشک نباشد ، این دستور برای شماست! این دستورالعمل به بادمجان تفت داده شده دلپذیر ، عدس ، پوره هویج یا سیب زمینی شیرین (یا اگر بدش نمی آید یک تخم مرغ) و تعداد کمی ادویه جات برای طعم های غنی و قوی ایتالیایی متکی است. اگر اینها را با مارینارا یا سس ماکارونی خانگی سرو کنید ، بی نظیرتر هم خواهد شد.  می توانید از قبل همه مواد را آماده کنید تا مخلوط را یک شب قبل درست کنید تا برای یک شام سریع آماده شود.

بادمجان بو داده نرم و خامه ای بافتی به عنوان گوشت ندارد ، بنابراین برای اینکه کوفته ها به هم بچسبند ، راکل از ترکیبی از عدس ، سیب زمینی شیرین یا هویج خالص و مقداری خرده نان اما در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید بخاطر بسپارید:

بادمجان را بیش از حد کبابی نکنید. هنگام مخلوط کردن در غذاساز حتماً به اندازه لازم ترکیب مواد انجام دهید. وقتی بادمجان بیش از حد فرآوری شود ، بافتی خمیری و تا حدودی آبکی به خود می گیرد که در اینجا نمی خواهید.

آب اضافی بادمجان را خوب آبکش کنید. اجازه دهید قبل از افزودن بادمجان به دستگاه غذاساز آب آن تخلیه شود.در صورت آبکی بودن زیاد ترکیب خوب نمیشود در نتیجه کوفته خراب میشود.

 پس از ترکیب ، مخلوط کوفته بادمجان نیاز به حداقل ۲۰ دقیقه کنار گذاشتن دارد اما می توانید آن را برای چند ساعت یا یک شب بگذارید. من دوست دارم این مخلوط را از قبل درست کنم بنابراین تهیه این کوفته های وگان در هنگام شام سریع و آسان است.

کمی آرد نخودچی اضافه کنید. همانطور که به فلافل اضافه میکنید ، کمی آرد نخود می تواند به کوفته های شما کمک کند.

طرز تهیه کوفته بادمجان ، لذیذ و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه کوفته بادمجان

این کوفته ها با پایه ای از بادمجان و عدس درست می شود ، با چند ماده دیگر برای نگه داشتن همه آن و چاشنی های ساده برای عطر و طعم دلپذیر! در اینجا آنچه شما نیاز دارید:

خرده نان . ما دستور العمل را با نان تست شروع می کنیم! در صورت نیاز از آرد سوخاری بدون گلوتن استفاده کنید.

روغن زیتون

بادمجان . بادمجانی با وزن تقریبی ۱ پوند با پوستی سالم و براق و ساقه ای سبز انتخاب کنید. برای ایجاد پایه مخلوط کوفته ، ابتدا بادمجان را تفت داده و طعم غنی و کمی دودی به آن اضافه می شود.

هویج یا سیب زمینی شیرین ، یا یک تخم مرغ بزرگ اگر اهمیتی ندارید که کوفته ها گیاهی باشند و گیاهخوار نیستند.

عدس پخته شده – از عدس سبز استفاده کردم. عدس ضمن اینکه پروتئین نیز به آن اضافه می کند ، بافت سفتی به این کوفته ها می دهد.

گیاهان و ادویه ها – ترکیبی ساده از سیر ، ریحان ، جعفری ، تکه های فلفل قرمز و نمک و فلفل سیاه . همچنین می توانید از ترکیب ادویه ایتالیایی استفاده کنید.

مخمر تغذیه ای – میتوانید پنیر پارمزان اضافه کنید اگر آن را ندارید ، می توانید از آرد نخود استفاده کنید ، اگرچه طعم یکسانی به شما نمی دهد.

مراحل مختلفی برای تهیه این کوفته های بادمجان وجود دارد اما ارزش آنها را دارد!

آرد سوخاری یا نان را بپزید. آنها را با کمی نمک بریزید و خرده های نان را روی یک ورق پخت پهن کنید و سپس برای مدت کوتاهی در فر برشته کنید.

بادمجان را کبابی کرده و آبکش کنید. بادمجان را کامل نگه دارید ، آن را با یک چنگال کاملاً سوراخ کنید ، سپس در یک سینی که فویل قرار دارد به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه در فر در ۳۷۵ درجه فارنهایت تفت دهید. شما بدنبال بادمجان بسیار لطیف هستید که بتوانید به راحتی با چاقو تکه اش کنید.

بادمجان را در آبکش روی ظرف خود بریزید و اجازه دهید تا حدود ۲۰ دقیقه آب آن گرفته و خنک شود.

مخلوط کوفته را تهیه و کنار بگذارید . بادمجان را برش بزنید و گوشت آن را بیرون بیاورید و آن را به غذاساز مجهز به تیغه اضافه کنید. هویج پوره یا سیب زمینی شیرین (یا تخم مرغ) ، عدس و سایر مواد به جز آرد سوخاری را اضافه کنید. به مدت ۱۲ ثانیه بزنید (بیش از حد پردازش نکنید) ، سپس خرده های نان را اضافه کنید و ۲ تا ۳ بار هم بزنید  تا جا بیفتد.

مخلوط را به مدت ۲۰ دقیقه یا یک شب در یخچال ،در بسته بندی پلاستیکی است ، خنک کنید.

طرز تهیه کوفته بادمجان ، لذیذ و خوشمزه

سرخ کردن کوفته بادمجان

کوفته ها را شکل دهید. مخلوط بادمجان را به اندازه گلوله های گلف شکل دهید و آنها را در آرد یا نان سوخاری بغلتانید تا خوب و گرد شوند.

 یک تابه با مقداری روغن که روی حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم شده تهیه کنید و کوفته ها را به صورت دسته ای بپزید ، بنابراین بین هر یک فضای کافی وجود دارد. هر گروه تقریباً ۳-۵ دقیقه طول خواهد کشید.

 به بشقاب منتقل کرده و بلافاصله سرو کنید.

آنها را در سس مارینارا سرو کنید!

اگر دوست دارید کوفته بادمجان پخته شده را در سس مارینارا یا سس اسپاگتی سرو کنید ، سس خود را گرم کنید سپس کوفته ها را به سس اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه یا بیشتر خیس بخورد. هنگامی که آماده شدید ، کوفته ها را روی ماکارونی مورد علاقه خود یا برنج باسماتی پخته شده بریزید.

نحوه نگهداری کوفته های باقی مانده

در حالی که اکثرا خوردن غذاهای تازه را ترجیح میدهند اما این کوفته های بادمجان را می توان تا ۳ روز در یخچال نگهداری کرد. روی اجاق گاز با شعله زیاد برای ۲ دقیقه گرم کنید.

آیا می توانم کوفته را فریز کنم؟

بله ، می توانید این کوفته ها را فریز کنید. اجازه دهید کاملاً خنک شوند سپس بگذارید یخ بزند. پس از یخ زدگی ، می توانید آنها را به یک ظرف دیگر ضد یخ منتقل کنید. آنها تا ۲ ماه تازه می مانند. وقتی آماده پختن آنها شدید ، می توانید آنها را مستقیماً از ظرف فریزر به ظرف پخت انتقال دهید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

دستور العمل کوتاه برای تهیه کوفته بادمجان

۱ و ½ فنجان آرد سوخاری
½ فنجان روغن زیتون ، به علاوه ۲ قاشق غذاخوری دیگر
۳ قاشق غذاخوری پوره هویج یا سیب زمینی شیرین (یا اگر وگان نباشد ۱ عدد تخم مرغ بزرگ)
نمک
۱ بادمجان کبابی
⅔ فنجان عدس پخته شده ، (من از عدس سبز استفاده کردم)
۲ حبه متوسط ​​سیر 

¼ فنجان ریحان خرد شده
¼ فنجان جعفری خرد شده
⅓ فنجان مخمر تغذیه ای ، (یا آرد نخودچی)
½ قاشق چای خوری فلفل سیاه آسیاب شده
¼ قاشق چای خوری تکه های فلفل قرمز خرد شده
۱ فنجان روغن ذرت یا هر روغن دیگر (برای سرخ کردن)

قفسه فر را به حالت وسط تنظیم کنید و فر را با دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

آرد سوخاری را در یک کاسه متوسط ​​قرار داده و با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ¼ قاشق چای خوری نمک بریزید. آن را بپزید تا آرد سوخاری کمی طلایی شود (۱۰ دقیقه یا بیشتر) ، در میانه راه هم بزنید. آنها را به یک بشقاب بزرگ منتقل کرده و کنار بگذارید.

دمای فر را به ۳۷۵ درجه افزایش دهید.

ظرف ورق را با فویل آلومینیومی بچینید و بادمجان را روی آن تنظیم کنید. آن را ۳ تا ۴ بار با چنگال بریزید و تفت دهید تا چاقوی جفتی به راحتی به مرکز آن بلغزد (۴۰ تا ۵۰ دقیقه). در کل باید بسیار لطیف باشد. بادمجان را از اجاق برداشته و با قیچی پایین X را ببرید. آن را از ساقه به سمت بالا ، به یک آبکش انتقال داده اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه خنک شود و خنک شود.

بادمجان را روی تخته برش تنظیم کرده و از طول آن را برش بزنید و گوشت آن را بیرون بیاورید و آن را در ظرف غذاساز قرار دهید و هویج (یا تخم مرغ) ، عدس ، سیر ، ریحان ، جعفری و مخمر غذایی (نخود) را اضافه کنید. آرد) و ¾ قاشق چایخوری نمک ، فلفل سیاه و پوسته های فلفل قرمز خرد شده.

مخلوط را در یک کاسه متوسط ​​خراشیده ، روی آن را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید و به مدت ۲۰ دقیقه یا یک شب در یخچال قرار دهید.

مخلوط بادمجان را به اندازه گلوله های گلف شکل دهید و آنها را بغلتانید تا خوب و گرد شوند.

روغن باقی مانده ½ فنجان روغن زیتون را در یک تابه بزرگ و ته سنگین روی حرارت متوسط ​​تا زیاد به مدت ۲ دقیقه گرم کنید.

یکی از گلوله ها را درون روغن بیندازید ، باید فوراً سر و صدا کند – در غیر اینصورت ، بگذارید روغن کمی بیشتر گرم شود. چند گلوله دیگر به روغن اضافه کنید ، مواظب باشید تابه زیاد شلوغ نشود. “کوفته” را به صورت دسته ای سرخ کنید ، از هر طرف قهوه ای شوید (۳ تا ۵ دقیقه برای هر دسته).

انتقال به یک بشقاب پوشیده شده از حوله کاغذی بگذارید و بلافاصله آن را سرو کنید.

طرز تهیه کوفته بادمجان ، لذیذ و خوشمزه

ارزش تغذیه ای کوفته بادمجان :

کالری: ۵۰٫۹ کیلوکالری
کربوهیدرات ها: ۹٫۲ گرم
پروتئین: ۲٫۳ گرم
چربی اشباع شده: ۰٫۱ گرم
چربی اشباع نشده: ۰٫۲ گرم
چربی اشباع نشده: ۰٫۲ گرم
سدیم: ۷۴٫۴ میلی گرم
پتاسیم: ۱۱۸٫۱ میلی گرم
فیبر: ۱٫۹ گرم
قند: ۱٫۵ گرم
ویتامین A: 408.4IU
ویتامین C: 0.9 میلی گرم
کلسیم: ۲۰٫۷ میلی گرم
آهن: ۰٫۷ میلی گرم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: ۰ میانگین: ۰]



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن