دانستنی هاسرگرمی

ترشی خوردن مفید است یا مضر؟ ضرر ترشی چیست؟ • فارسی ها


وقتی به غذای سالم فکر می کنیم ترشی اولین چیزی نیست که به ذهن ما می رسد. اگرچه ممکن است به دلیل دارا بودن سدیم زیاد شما را دچار شک کند که سالم است یا خیر ، اما نگران نباشید این غذای خوراکی خوشمزه و قدیمی دارای مزایای مختلفی برای سلامتی است. چندین مطالعه نشان می دهد که غذاهای تخمیر شده مانند ترشی سرشار از پروبیوتیک های تقویت کننده سلامتی هستند. حتی ترشی های تخمیر نشده حاوی ویتامین K و ویتامین A هستند. در این مقاله با خواص تغذیه ای و سلامتی ترشی بیشتر آشنا شوید.

ترشی چیست؟

ترشی به عنوان فرایند افزایش طول عمر مواد غذایی با غوطه ور کردن در آب نمک یا سرکه تعریف می شود. در ایالات متحده ، کلمه ترشی مترادف با خیار ترشی شده است. سرکه یا آب نمک به تخمیر خیار کمک می کند ، که علاوه بر حفظ آنها ، باکتری های پروبیوتیک را نیز به عنوان محصول فرعی این فرآیند تولید می کند.

با این حال ، همه ترشی ها تخمیر نمی شوند. سرکه وقتی به ترشی ها طعم تندی می دهد که تخمیر نشده اند استفاده می شود. برخی از انواع سرکه مانند سرکه سیب ، خود تخمیر می شوند. بسیاری از ترشی های موجود در سوپرمارکت ها این روزها انواع بدون تخمیر هستند. همچنین می توانید ترشی های تخمیر شده را به راحتی در خانه درست کنید.

ارزش تغذیه ای ترشیجات

کالری – ۴٫۲
کربوهیدرات – ۰٫۹ گرم
فیبر غذایی – ۰٫۴ گرم
شکر – ۰٫۵ گرم
پروتئین – ۰٫۲ گرم
سدیم – ۳۰۶ میلی گرم (۱۳ DV DV)
ویتامین K – ۱۳٫۷ میکروگرم (۱۷ DV DV)

تاریخچه ترشی درست کردن

هزاران سال است که ترشی برای انسان شناخته شده است. تاریخ آنها به ۲۰۳۰ قبل از میلاد می رسد که درست کردن ترشی در هند شکل گرفت. کلمه “ترشی” از کلمه هلندی “pekel” یا کلمه آلمانی “pokel” گرفته شده است که به معنی نمک است.

در دوران باستان ترشی درست کردن یک ضرورت بود. این ساده ترین راه برای نگهداری غذا برای مدت طولانی بود ، که برای ملوانان و سربازان ضروری بود. ترشی نیز در ماههای سرد زمستان منبع غذایی مردم بود.

ترشی خوردن مفید است یا مضر؟ ضرر ترشی چیست؟ • فارسی ها

فواید ترشی برای سلامتی

۱- مصرف آنتی اکسیدان را افزایش می دهد

ترشی ها منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. پخت و پز می تواند مواد مغذی حساس به غذا ، از جمله آنتی اکسیدان ها را از بین ببرد. ترشی به حفظ محتوای آنتی اکسیدانی آنها کمک می کند. آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کنند ، که می تواند منجر به انواع مختلفی از مشکلات سلامتی ، از جمله سرطان ، بیماری های قلبی و التهاب شود.

آنتی اکسیدان ها همچنین به کاهش علائم پیری کمک می کنند. مطالعات همچنین نشان داده است که آنتی اکسیدان ها می توانند پیشرفت دژنراسیون ماکولا مربوط به سن را کند کنند .

۲-یکی از فواید ترشی ، هضم غذا را بهبود می بخشد

ترشی نیز به عنوان پروبیوتیک عمل می کند و از رشد باکتری های سالم در روده حمایت می کند. گاهی اوقات به دلیل دوز زیاد آنتی بیوتیک ها ، این باکتری های سالم همراه باکتری های مهاجم از بین می روند. کاهش تعداد باکتری های سالم می تواند منجر به مشکلات گوارشی شود. ترشی های تهیه شده با نمک باعث رشد این باکتری ها شده و سلامت دستگاه گوارش را بازیابی می کند.

۳- بازگرداندن تعادل الکترولیت

بدن ما برای عملکرد مناسب به الکترولیت نیاز دارد. وقتی کم آب می شویم ، الکترولیت ها را نیز از دست می دهیم. آب ترشی منبع باور نکردنی الکترولیت است. بسیاری از ورزشکاران ترجیح می دهند از آب ترشی برای بازیابی الکترولیت های خود بعد از تمرین استفاده کنند. ترشی نیز گزینه مناسبی برای افرادی است که به دلیل کم آبی ناشی از تب و استفراغ الکترولیت های زیادی از دست داده اند.

۴- بهبود گرفتگی عضلات

چندین مطالعه نشان داده اند که ترشی ممکن است به گرفتگی عضلات کمک کند. چندین ورزشکار برای رفع گرفتگی عضلات خود آب ترشی می نوشند.

طی مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ ، گرفتگی عضلات در مردان با فاصله یک هفته ایجاد شد.نتایج این مطالعه نشان داد مردانی که آب ترشی می نوشیدند ، گرفتگی عضلات را سریع تسکین می دهند.

۵- سطح قند خون را کنترل می کند

مطالعات نشان می دهد که مصرف ترشی ، به ویژه آنهایی که سرکه در آنها وجود دارد ، می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند. یک مطالعه ۱۲ هفته ای تأثیر سرکه را بر بزرگسالانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند ، مورد بررسی قرار داد. نتایج نشان داد افرادی که هنگام غذا خوردن سرکه مصرف کردند ، سطح قند خون پایین تری نسبت به افرادی که مصرف نکردند داشتند .

به گفته انجمن قلب آمریکا ، سرکه حساسیت انسولین را نسبت به وعده غذایی با کربوهیدرات بالا در افراد مبتلا به مقاومت به انسولین یا دیابت نوع ۲ بهبود می بخشد .

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه ترشی میوه و سبزیجات در خانه” را نیز مطالعه بفرمایید.

۶- سندرم پای بی قرار را درمان می کند

سندرم پای بی قرار یک اختلال عصبی حرکتی است که باعث احساساتی مانند سوزن سوزن شدن ، کشیدن و خارش در داخل پاها می شود. این احساسات باعث ایجاد انگیزه ای غیرقابل مقاومت برای بلند شدن و راه رفتن می شوند. در حالی که راه رفتن احساسات را برای مدتی تسکین می دهد ، اما به محض دراز کشیدن آنها دوباره برمی گردند.

آب ترشی یک درمان خانگی سنتی برای درمان سندرم پای بی قرار است. غلظت بالای الکترولیت در آب ترشی ممکن است دلیل موثر بودن این دارو باشد.

۷-یکی از فواید ترشی ،در دوران بارداری مفید است

ترشی به رفع حالت تهوع و استفراغ کمک می کند ، که در سه ماهه اول بارداری شایع است. مصرف ترشی به رفع حالت تهوع صبحگاهی کمک می کند. طعم تند و ترش خیارشور باعث افزایش اشتها می شود. ترشی ها حالت تهوع را درمان کرده و استفراغ را کاهش می دهند.

۸-یکی از فواید ترشی منبع خوب ویتامین K

بدن ما مقداری ویتامین K-2 به تنهایی تولید می کند. با این حال ، ما به ویتامین K بیشتری از منابع غذایی نیاز داریم تا به سطوح مناسب برسیم. ترشی یک راه عالی برای دریافت ویتامین K است. یک ترشی شوید خیار حاوی ۳۵ میکروگرم ویتامین K است. ویتامین K به استخوان های سالم کمک می کند و همچنین نقش مهمی در انعقاد خون دارد.

۹- ویتامین A را تأمین می کند

یک ترشی شوید کامل می تواند ۲۱ تا ۲۴ درصد از ارزش روزانه شما برای ویتامین A را تامین کند. ویتامین A نقش مهمی در حفظ بینایی سالم ، بارداری سالم و تقویت ایمنی دارد.

ترشی خوردن مفید است یا مضر؟ ضرر ترشی چیست؟ • فارسی ها
فواید ترشی چیست؟

ضرر ترشی چیست؟

اگر مقدار زیادی نمک در ترشی ها باشد ، این یک اشکال قابل توجه است. یک ترشی شوید بزرگ تقریبا دو سوم مقدار کل نمکی را که فرد باید در یک روز کامل مصرف کند دارد. مصرف بیش از حد نمک می تواند فشار خون شما را افزایش دهد ، که می تواند خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، دیابت و بیماری های کلیوی را افزایش دهد.

غذاهای سرشار از نمک نیز خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهند. بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ در چین انجام شد ، افزایش روزانه ۵ گرم نمک در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را تا ۱۲ درصد افزایش دهد. سدیم همچنین می تواند کلسیم را از استخوان های شما خارج کند ، که می تواند استخوان ها را ضعیف کرده و خطر شکستگی را افزایش دهد.

پس سعی کنید نمک ترشی های خانگی را کم بزنید و از خرید ترشی بازاری هم تا حد ممکن اجتناب کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: ۰ میانگین: ۰]



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن