دانستنی هاسرگرمی

با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید •مجله آنلاین فارسی ها


همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم

اگر خانه راحتی داشته باشید و از آن لذت ببرید ، آرامش بیشتری را احساس میکنید! متأسفانه بسیاری از ما در خانه های خود احساس استرس بیشتری می کنیم زیرا به شکلی آرامش بخش تزئین نشده اند. عناصری که بر میزان استرس تأثیر می گذارند – به عنوان مثال نامرتب بودن وسایل ، بوهای نامطبوع ، صدا و رنگ های تیره – می توانند تغییر کنند و خانه شما را آرامش بخش تر کنند. برای ایجاد یک خانه آرامش بخش ، زمان خوبی برای پاک کردن و از بین بردن عناصر ایجاد کننده استرس و اضافه کردن عناصر ایجاد کننده آرامش بگذارید. نکات زیر می تواند کمک کند:

چگونه آرامش در خانه را بیشتر کنم؟

 قرار گرفتن در محیطی که بیش از حد بهم ریخته باشد می تواند احساس خستگی و غرق شدن در هرج و مرج را ایجاد کند. اگر خانه شما به هم ریخته است ، ممکن است به تمام کارهایی که برای تمیز کردن و سازماندهی آشفتگی باید انجام دهید فکر می کنید. اگر این خانه شخص دیگری باشد ، ممکن است در آنجا احساس راحتی نکنید.

در حالی که نمی توانید به نظافت خانه دوستان خود بپردازید (یا شاید بتوانید ، اگر این نوع دوستی صمیمی باشد) ، می توانید در خانه شخصی خود به خوبی کار کنید. خوشبختانه ، این کارها راحت است.

کمی بهم ریختگی معمول است ، اما اگر بیش از اندازه بی نظمی داشته باشید که احساس ناراحتی کنید خوب است که چند ساعت از وقت خود را اختصاص دهید و تلاش خود را صرف رفع شلوغی و سازماندهی کنید.

با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید •مجله آنلاین فارسی ها

 چند ایده برای ایجاد یک محیط آرام و کم استرس در خانه :

به مدت ۱۵ دقیقه در روز از شلوغ شدن منزل جلوگیری کنید سپس میبینید فقط در طی چند روز پیشرفت شگفت انگیزی خواهید داشت.
هر بار یک اتاق را بهم ریخته و بعد از چند روز کل خانه خود را تمیز کنید
هنگام تمیز کردن ، موسیقی بگذارید – زمان سریعتر می گذرد و انرژی بیشتری دارید
سیستم های سازمانی ایجاد کنید تا مجبور نشوید مرتباً  شلوغی را ببینید(مثلا قفسه بندی انباری یک ایده بسیار خوب برای این کار است)

نکات آروماتراپی برای یک خانه آرامش بخش :

آروماتراپی یا رایحه درمانی چیست؟

به مجموعه‌ای از درمان‌های سنتی، جایگزین یا تکمیلی گفته می‌شود که در آن از روغن‌های اسانسی (essential oils) و سایر ترکیبات گیاهی معطر استفاده می‌شود. آروماتراپی درمانی قدیمی است و تقریبا ۶ هزار سال است که از روغن های گیاهی و اسانسی برای بهبود سلامت جسمی یا روحی و همچنین ماساژ درمانی استفاده می‌شود.

رایحه درمانی با اسطوخودوس می تواند به ایجاد خانه ای آرام کمک کند.

رایحه های موجود در یک محیط می توانند جذاب ، حواس پرت کننده یا کاملا دفع کننده انرژی های منفی باشند!

همه ما گاهی اوقات در مکانی بوده ایم که بوی بد بو می دهد و اغلب احساس ناراحتی را ایجاد می کند که ملموس است. به همین ترتیب ، رایحه های دلپذیر به معنای واقعی کلمه می توانند استرس شما را کاهش دهند.

اگر تا به حال فکر کرده اید که آیا ادعاهای رایحه درمانی اساساً پایه و اساس دارند ، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد برخی رایحه ها می توانند باعث آرامش ، نشاط و تأثیر بر روحیه و سطح استرس ما شوند.

خبر خوب این است که ایجاد آرامش در خانه با چند شمع رایحه درمانی ، روغن یا ابزار دیگر آسان است و تأثیر آن فوری است. چند رایحه مورد علاقه خود را پیدا کنید و آنها را به یک وسیله ثابت در خانه خود تبدیل کنید.

با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید •مجله آنلاین فارسی ها

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید از آن برای رفع استرس در خانه خود از رایحه استفاده کنید:

اگر بوی نامطبوعی وجود دارد ، سعی کنید در صورت امکان آنها را کاملاً تمیز کنید.(منبع بوی بد را از بین ببرید)

حداقل یک شمع معطر در هر اتاق قرار دهید تا روحیه شما را به راحتی تغییر دهد. شما می توانید در هر اتاق از رایحه ای متفاوت یا در خانه خود از رایحه ای متفاوت استفاده کنید.

داخل کیسه جاروبرقی یک پنبه با رایحه روغنهای اساسی قرار دهید. وقتی جارو برقی می کشید ، بوی مطبوعی را در فضای اتاق پخش می کنید. (به طور جدی ، آن را امتحان کنید!)

صبح از خواب بیدار شوید از روغنهای اساسی نعناع و اسطوخودوس یا روغن گل رز در اتاق استفاده کنید.

زنگ های آرامش بخش برای موبایل تان بگذارید

موسیقی می تواند انرژی بخشیده یا تسکین دهد و احساس محیط شما را تغییر دهد.

آنچه می شنوید بر احساس شما تأثیر می گذارد. آلودگی صوتی می تواند استرس واقعی ، همراه با اثرات منفی قابل اندازه گیری ایجاد کند. به همین ترتیب ، صداهای تسکین دهنده می توانند احساس آرامش بیشتری در درون شما ایجاد کنند. در حقیقت ، موسیقی به صورت درمانی برای تسکین درد ، کاهش استرس و ایجاد مزایای مثبت دیگر استفاده شده است ، موفقیت موفقیت آمیز است.

روش های روزمره ای وجود دارد که می توانید با استفاده از صدا و موسیقی محیط خود را تقویت کنید ، حال و هوایی را ایجاد کنید که دوست دارید در آن احساس کنید و باعث ایجاد روحیه در اطرافیان شود.

به طور کلی ، آرام شدن با سرعت باعث ایجاد احساسات آرام تری می شود. وقتی احساس کندی می کنید ، سرعت های زنده تر می توانند به شما انرژی دهند.

در اینجا چند روش دیگر وجود دارد که می توانید از صدا برای کاهش استرس در محیط خود استفاده کنید:

هنگام مراقبه ، یک صوت با صدای دوست داشتنی برای خود بگذارید.
در حالی که خانه را تمیز می کنید ، موسیقی ملایم پخش کنید.
هنگام غذا خوردن موسیقی کلاسیک پخش کنید.
آهنگ زنگ گوشی خود را انتخاب کنید که از شنیدن آن واقعاً لذت ببرید – و مرتباً آن را تغییر دهید.

برای ایجاد یک خانه آرامش بخش تر ، از رنگ های خوب و شاد در دکور استفاده کنید

رنگ می تواند تفاوت واقعی در دکوراسیون منزل ایجاد کند. نحوه تزئین خانه شما مطمئنا بر حال روحی شما اثر میگذارد.

همه ما ترجیحات رنگی داریم که مختص شخصیت ماست. محاصره شدن با رنگ هایی که ذاتاً دوستشان داریم ، می تواند لذت بیشتری داشته باشد. ما همچنین از طرق مختلف تحت تأثیر رنگ قرار می گیریم – برخی از رنگ ها بر روحیات ما تأثیر می گذارند به گونه ای که برای اکثر مردم معمول است. به عنوان مثال ، گفته می شود که آبی آرامش بخش و قرمز هیجان انگیز است.

شما می توانید با چند قوطی رنگ (اگر احساس جاه طلبی می کنید و می خواهید یک تغییر بزرگ داشته باشید) یا حتی چند  تکه رنگی احساس کل یک اتاق را تغییر دهید. در اینجا چند ایده وجود دارد که می توانید همین حالا برای استفاده از رنگ برای کاهش استرس در محیط خود استفاده کنید:

اتاقی را در خانه خود انتخاب کنید و رنگ دلخواه و دوست داشتنی خود را روی دیوارش بزنید.

روتختی را عوض کرده و بالشها را روی تخت خود بیندازید. این می تواند حس کل اتاق را تغییر دهد.

حوله های دستشویی خود را عوض کنید. (نرم ترین مواردی را که می توانید پیدا کنید انتخاب کنید!)

استفاده از رنگ های متنوع مثلا ۵ رنگ مختلف در یک اتاق کار غلطی است و همین باعث آشفتگی شما میشود. سعی کنید در یک اتاق بیشتر از سه رنگ استفاده نکنید.

با رنگهایی که واقعاً از آنها لذت می برید خانه تان را تزئین کنید و لذت ببرید.

با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید •مجله آنلاین فارسی ها

آرامش در خانه – آن را به یک عادت تبدیل کنید!

مدیتیشن ، ورزش ، نوشتن و سایر عادت هایی که در خانه از آن لذت می بریم ، همگی می توانند به زندگی آرامش بخش تری کمک کنند.

آرامش در منزل زمانی راحت است که کاری بطور منظم انجام دهید. این به این دلیل است که احساسات و خلق و خوی می تواند عادی شود. وقتی عادت دارید در خانه احساس آرامش کنید ، ممکن است راحت تر خود را در آرامش ببینید زیرا این حالت معمول شما در این مکان است.

حتی اگر سرانجام با آرامش روبرو نشوید ، با تمرین منظم تکنیک های آرامش بخش می توانید استرس زیادی را برطرف کنید.

انجام مراقبه باعث آرامش در خانه میشود

اکثر مردم می دانند که مدیتیشن راهی عالی برای از بین بردن استرس است ، اما همه در مورد فواید آن تحقیق نکرده اند یا راهی برای مدیتیشن منظم در سبک زندگی خود پیدا نکرده اند. یک بار امتحان کنید ، زیرا مدیتیشن نه تنها می تواند آرامش کوتاه مدت را به همراه داشته باشد ، بلکه می تواند به شما کمک کند تا در آینده نسبت به استرسی که مواجه هستید واکنش کمتری نشان دهید.

ورزش

ورزش بدنی هم رفع کننده استرس هستند و هم فواید بی نظیر برای جسم شما دارند. برای یافتن تمرینات موثر در خانه نیازی به داشتن سالن ورزشی خانگی نیست. گزینه های زیادی برای ورزش در خانه وجود دارد ، که به خودی خود می تواند استرس کمتری ایجاد کند زیرا هزینه و آمادگی کمتری در این امر وجود دارد. ورزش منظم طبق برنامه و ایجاد فضایی برای آن در خانه می تواند شما را ترغیب کند که این عادت سالم را برای سالهای آینده زندگی تان حفظ کنید.

نوشتن باعث آرامش در خانه میشود

تحقیقات متعدد بر این باورند که نوشتن به طرز بسیار خوبی میتواند استرس شما را کم کرده و آرامش تان را بیشتر کنند. خواه یک ژورنالیادداشت سپاسگزاری بنویسید ،یا احساسات خود را روی کاغذ بیاورید ،ذهن تان آرام تر خواهد شد.شما میتوانید خود را مقید کنید که روزانه ۱۵ تا ۲۰ جمله تشکر آمیز از خداوند بنویسید اگر این کار را تبدیل به عادت کنید پس از حداقل ۳ هفته اثر خوب آن را بر روان خود خواهید دید.نوشتن جملات مثبت و تکرار آنها ،نوشتن ترس ها و نگرانی ها و بیرون انداختن آنها و … همه این موارد آرامش بیشتری را مهمان خانه های شما خواهد کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: ۰ میانگین: ۰]



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن